Deep Blue ne oldu?



Deep Blue, özellikle satranç oynamak amacıyla IBM tarafından tasarlanan bir süper bilgisayardı. Bilgisayar, 1997 yılında dünyanın en iyi satranç oyuncularından Garry Kasparov'u yenerek kendini gösterdi. Deep Blue bu maçtan sonra emekli olmasına rağmen, maç giderek daha sofistike satranç bilgisayarları ve programları için zemin hazırladı ve faizsiz KOSGEB kredisibirçok satranç oyuncusu artık oyunlarını keskin tutmak için bir öğrenme ve uygulama aracı olarak satranç yazılımı kullanmaktadır.
DeepBlue'ya ilham kaynağı, 1985'te Feng-HsiungHsu'a geldi. Hsu, Chiptest adını verdiği bir bilgisayar geliştirmeye başladı. Daha sonra, 1989 yılında şirkete katıldığı zaman, IBM'e bu fikri getirdi. Sonuçta ortaya çıkan bilgisayar, DeepThought adlı kodun adıydı. IBM'deki şakalar ve daha sonra “Deep Blue”, “DeepThought” ve “Big Blue” nin IBM'in takma adıyla “Derin Mavi” yi önerdi.
Bu süper bilgisayar, modern satranç programlarında kullanılan yazılımlara odaklanmak yerine, donanım tabanlı bir yaklaşım benimseyen geliştiriciler ile satranç oynamak için özel olarak tasarlanmıştır. Diğer süper bilgisayarlarda olduğu gibi, Deep Blue da zamanla inanılmaz derecede güçlüydü, 1.4 tonluk donanım C ile yazılmış bir satranç programını destekliyordu ve her saniyede 200 milyona kadar potansiyel pozisyon hesaplayabiliyordu. Deep Blue, 40'a kadar hamle ya da daha önce satranç dünyasında bilinen katmanları görebilirdi.
Bilgisayar stratejisini Masters ve Grand Masters'ın oynadığı kapsamlı satranç oyunlarından aldı. Bu oyunların kayıtlarını kullanarak, Deep Blue, bir rakibin yaptığı hamle dinamik olarak tepki vermesine izin veren geniş bir dizi olası hamleyi, oyunu ve stratejiyi dikkate alabilir. Deep Blue, programcıların bilgisayar hatalarından öğrenmesiyle, satranç ustaları ile birkaç maç oynayarak oyununu geliştirdi.
DeepBlue'nunKasparov'a karşı ilk maçı 1996'da gerçekleşti ve Kasparov maçı kazandı. 1997 maçında büyük ölçüde güncellenmiş bir Deep Blue vardı ve bilgisayar önceki maçtaki tecrübelerinden Kasparov'a karşı uyarlamaları entegre etti. Deep Blue maçı kazanarak iki maçını Kasparov'un önüne geçirdi ve üç buçuktan bir buçuk puan kazandı ve toplam kadınlara KOSGEB desteğiüç buçuk ile iki buçuk dakika kazandı.
Kasparov daha sonra DeepBlue'ya karşı 11 Mayıs 1997 maçına karar verdi. Bilgisayarın Deep Blue kazanmalarına yardım etmek için oyunlara müdahale etmesi gereken bu derinlikteki zekayı sergilediğini iddia etti. IBM'in reddettiği bir röportaj talep etti ve konu satranç ve bilgisayar topluluklarında bazı tartışmalara konu oldu. Bazı bilgili satranç eleştirmenleri, Kasparov'un1997'deki maçındaki stratejisinin son derece muhafazakâr ve onun için çok karaktersiz olduğuna işaret ederek, her zamanki agresif, dinamik tarzıyla oynamış olsaydı kazanabileceğini ileri sürdü.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Vahşi Batı nedir?

Dahili Modem nedir?

VGA Soketi Nedir?