Planlama Oyunu Nedir?



Planlama oyunu, aşırı programlama olarak bilinen bir tür yazılım geliştirmenin bir parçasıdır . Oyundaki "müşteriler" ve "programcılar" olarak adlandırılan iş ve geliştirme personelinin yeni bir yazılım parçası geliştirmek için işbirliği yaptığı oyun benzeri bir ortam yaratır . Planlama oyununun iki bölümü vardır: serbest bırakma planlaması ve yineleme planlaması.
Serbest bırakma planlaması, planlama oyununun başlangıç ​​aşamasıdır, burada ekip üyeleri, hangi özelliklerin yazılımın sahip olacağını ve özellikleri geliştirmek için ne kadar süreceğini belirler. Oyun "hikayeler" yaratan müşterilerle başlar. Bu bağlamdaki öyküler, yazılımdan istenen bir nihai sonucun kısa açıklamalarıdır. Her hikaye genellikle ayrı bir dizin kartı üzerine yazılır. Müşteriler oyunun herhangi bir noktasında hikayeler oluşturabilirler.
Programcılar daha sonra hikayeleri alır ve maliyeti tahmin eder ya da her bir hikayeyi tamamlamak için harcayacağı süreyi tahmin eder. Müşteriler maliyet tahminlerine sahip olduklarında, öyküleri öncelik sırasına göre yerleştirirler. Programcılar ve müşteriler, KOSGEB kredi başvurusu öykülerin tahminlerini ve önceliklerini açıklığa kavuşturmak için süreç boyunca birbirlerinden sorular sorabilirler. Ekip ayrıca süreç boyunca yeni hikayeler ekleyebilir veya büyük bir hikayeyi birden çok öyküye bölebilir. Her seferinde yeni öykü veya öyküler, onlara atanan bir maliyete ve önceliğe sahip olmalıdır.
Programcılar, maliyet tahminlerinde nihai söz hakkına sahip olurlar ve müşteriler önceliklerde nihai söz sahibidir, böylece her grup kendi uzmanlık alanları üzerinde nihai otoriteye sahiptir. Maliyetler ve öncelikler kesinleştiğinde, ekip serbest bırakma planına bir taahhütte bulunur. Bir yayın planı "veriye dayalı" veya "hikaye odaklı" olabilir.

Veriye dayalı taahhütte, müşteriler bir yayınlanma tarihi seçerler ve programcılar, ne kadar zaman geçireceklerini belirleyebilirler. Son olarak, müşteriler o zamana kadar eklemek için hikayeler seçer. Öyküye dayalı bir yayınlanma planı, müşterilerin sürümüne hikaye eklemeye başladığı ve programcıların seçilen öykülerin yayınlanma tarihini belirlediği anlamına gelir. Müşteriler, kümülatif seçilmiş öykülerin bir sonraki sürüm olarak birlikte çalışmasına karar verene kadar öyküler eklemeye devam edebilir.
Yineleme planlaması, yazılım geliştirme sırasında İşkur işsizlik maaşı gerçekleşen devam eden planlamadır. Planlama oyunundaki yinelemeler iki haftalık aralıklarla gerçekleşir, bu sırada programcılar serbest bırakma planlaması sırasında seçilen bazı hikayeler için yararlı yazılımlar oluştururlar. Her iki hafta sonunda, müşteriler önümüzdeki iki hafta boyunca oluşturulmasını istedikleri hikayeleri seçerler ve programcılar bu süre içerisinde gerçekte tamamlayabilecekleri iş miktarını hesaplarlar.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Vahşi Batı nedir?

Dahili Modem nedir?

VGA Soketi Nedir?