Planlama Oyunu Nedir?
Planlama oyunu, aşırı programlama olarak bilinen bir tür
yazılım geliştirmenin bir parçasıdır . Oyundaki "müşteriler" ve
"programcılar" olarak adlandırılan iş ve geliştirme personelinin yeni
bir yazılım parçası geliştirmek için işbirliği yaptığı oyun benzeri bir ortam
yaratır . Planlama oyununun iki bölümü vardır: serbest bırakma planlaması ve
yineleme planlaması.
Serbest bırakma planlaması, planlama oyununun başlangıç
aşamasıdır, burada ekip üyeleri, hangi özelliklerin yazılımın sahip olacağını
ve özellikleri geliştirmek için ne kadar süreceğini belirler. Oyun
"hikayeler" yaratan müşterilerle başlar. Bu bağlamdaki öyküler,
yazılımdan istenen bir nihai sonucun kısa açıklamalarıdır. Her hikaye
genellikle ayrı bir dizin kartı üzerine yazılır. Müşteriler oyunun herhangi bir
noktasında hikayeler oluşturabilirler.
Programcılar daha sonra hikayeleri
alır ve maliyeti tahmin eder ya da her bir hikayeyi tamamlamak için harcayacağı
süreyi tahmin eder. Müşteriler maliyet tahminlerine sahip olduklarında,
öyküleri öncelik sırasına göre yerleştirirler. Programcılar ve müşteriler, KOSGEB kredi başvurusu öykülerin
tahminlerini ve önceliklerini açıklığa kavuşturmak için süreç boyunca
birbirlerinden sorular sorabilirler. Ekip ayrıca süreç boyunca yeni hikayeler
ekleyebilir veya büyük bir hikayeyi birden çok öyküye bölebilir. Her seferinde
yeni öykü veya öyküler, onlara atanan bir maliyete ve önceliğe sahip olmalıdır.
Programcılar, maliyet tahminlerinde nihai söz hakkına sahip
olurlar ve müşteriler önceliklerde nihai söz sahibidir, böylece her grup kendi
uzmanlık alanları üzerinde nihai otoriteye sahiptir. Maliyetler ve öncelikler
kesinleştiğinde, ekip serbest bırakma planına bir taahhütte bulunur. Bir yayın
planı "veriye dayalı" veya "hikaye odaklı" olabilir.
Veriye dayalı taahhütte, müşteriler bir yayınlanma tarihi
seçerler ve programcılar, ne kadar zaman geçireceklerini belirleyebilirler. Son
olarak, müşteriler o zamana kadar eklemek için hikayeler seçer. Öyküye dayalı
bir yayınlanma planı, müşterilerin sürümüne hikaye eklemeye başladığı ve
programcıların seçilen öykülerin yayınlanma tarihini belirlediği anlamına
gelir. Müşteriler, kümülatif seçilmiş öykülerin bir sonraki sürüm olarak
birlikte çalışmasına karar verene kadar öyküler eklemeye devam edebilir.
Yineleme planlaması, yazılım geliştirme sırasında İşkur işsizlik maaşı gerçekleşen
devam eden planlamadır. Planlama oyunundaki yinelemeler iki haftalık
aralıklarla gerçekleşir, bu sırada programcılar serbest bırakma planlaması
sırasında seçilen bazı hikayeler için yararlı yazılımlar oluştururlar. Her iki
hafta sonunda, müşteriler önümüzdeki iki hafta boyunca oluşturulmasını
istedikleri hikayeleri seçerler ve programcılar bu süre içerisinde gerçekte
tamamlayabilecekleri iş miktarını hesaplarlar.
Yorumlar
Yorum Gönder