Sosyal Harita nedir?



Sosyal harita, bir sosyal ağın görsel bir temsilidir . Sosyal haritalama, çalıştıkları toplumlardaki bağlantıları haritalamak için antropologlar tarafından tarihsel olarak kullanılmıştır. İnternette, pazarlama, bağlantı kurma ve çevrimiçi toplulukların birbirleriyle etkileşime girme yollarını incelemek için güçlü bir araç haline gelmiştir. kolay kredi veren bankalarÇeşitli amaçlar için sosyal haritalar oluşturmak için tasarlanmış çok sayıda uygulama vardır. Kendilerini bir sosyal harita üzerinde çizmek isteyen kişiler, birçoğu sosyal paylaşım siteleriyle bağlantılı olan ücretsiz hizmetlerden yararlanabilirler.
Bazı durumlarda, sosyal harita insanları coğrafi olarak düzelten gerçek bir haritadır. Diğerleri daha soyut, coğrafyaya bakmadan ilişkileri ve bağlantıları temsil ediyorlar . Harita genellikle bir kişi, marka, şirket veya topluluk gibi bir konu etrafında ortalanır. Bağlantılar görsel olarak çizgilerle, baloncuklarla ve haritadaki nesnelerin birbirleriyle ve merkezi öğeyle olan ilişkisi hakkında bilgi veren diğer öğelerle temsil edilir.
Pazarlama amaçlı olarak, dijital kimlikler ve dijital itibarı keşfetmek için sosyal haritalama kullanılır. Sosyal ağların, blogların ve diğer çevrimiçi araçların patlamaları, şirketleri Internet ile çeşitli şekillerde meşgul etmeye zorladı. Sosyal haritalama, şirketler tarafından çevrimiçi olarak diğer unsurlarla nasıl bağlantılı olduklarını ve bunun itibarlarını nasıl etkilediğini görmek için kullanılır. Sosyal harita, İnternet kullanıcıları tarafından nasıl algılandığını ve etki alanlarının nerelere ulaştığını bilmek isteyen şirketler için kritik bir araç haline geldi.
Örneğin, bir markanın etrafında bulunan bir sosyal harita, markayla etkileşime giren bir topluluğu göstererek yeni bir pazar ortaya çıkarabilir, ancak şu anda şirketten ilgi görmemektedir. Tüketici tutumları hakkında açıklayıcı bilgiler de sağlayabilir; Örneğin, sosyal haritanın bazı alanları markayla ilgili olumsuz duygular ortaya çıkarabilir. hızlı kredi veren bankalarBu alanlar duyguların nereden kaynaklandığını ve nasıl yayıldığını göstererek şirketin itibarını arttırmaya müdahale etmesini sağlar.
İnsanların arkadaşlarıyla, meslektaşlarıyla ve benzer ilgi alanlarına sahip kişilerle bağlantı kurmasına izin veren sosyal paylaşım siteleri, sosyal haritalamayı yaygın olarak kullanır. Her kullanıcının, sitenin özelleştirilmiş içerik sunmak için kullanabileceği bir sosyal haritası vardır. Site, reklamları, etkinlik duyurularını ve diğer materyalleri bireysel kullanıcıların tercihleri ​​ve eğilimlerine göre düzenleyebilir. Bu, reklamverenler arasında çok fazla talep gören bir hizmettir. Hedefli kampanyalar oluşturma yeteneği, tüketicilerin nispeten düşük maliyetle yanıt vermesini son derece faydalı ve değerli bir pazarlama aracıdır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Vahşi Batı nedir?

Dahili Modem nedir?

VGA Soketi Nedir?