Sosyal Harita nedir?
Sosyal harita, bir sosyal ağın görsel bir temsilidir .
Sosyal haritalama, çalıştıkları toplumlardaki bağlantıları haritalamak için
antropologlar tarafından tarihsel olarak kullanılmıştır. İnternette, pazarlama,
bağlantı kurma ve çevrimiçi toplulukların birbirleriyle etkileşime girme
yollarını incelemek için güçlü bir araç haline gelmiştir. kolay kredi veren bankalarÇeşitli amaçlar için sosyal
haritalar oluşturmak için tasarlanmış çok sayıda uygulama vardır. Kendilerini
bir sosyal harita üzerinde çizmek isteyen kişiler, birçoğu sosyal paylaşım
siteleriyle bağlantılı olan ücretsiz hizmetlerden yararlanabilirler.
Bazı durumlarda, sosyal harita insanları coğrafi olarak
düzelten gerçek bir haritadır. Diğerleri daha soyut, coğrafyaya bakmadan ilişkileri
ve bağlantıları temsil ediyorlar . Harita genellikle bir kişi, marka, şirket
veya topluluk gibi bir konu etrafında ortalanır. Bağlantılar görsel olarak
çizgilerle, baloncuklarla ve haritadaki nesnelerin birbirleriyle ve merkezi
öğeyle olan ilişkisi hakkında bilgi veren diğer öğelerle temsil edilir.
Pazarlama amaçlı olarak, dijital kimlikler ve dijital
itibarı keşfetmek için sosyal haritalama kullanılır. Sosyal ağların, blogların
ve diğer çevrimiçi araçların patlamaları, şirketleri Internet ile çeşitli
şekillerde meşgul etmeye zorladı. Sosyal haritalama, şirketler tarafından
çevrimiçi olarak diğer unsurlarla nasıl bağlantılı olduklarını ve bunun
itibarlarını nasıl etkilediğini görmek için kullanılır. Sosyal harita, İnternet
kullanıcıları tarafından nasıl algılandığını ve etki alanlarının nerelere
ulaştığını bilmek isteyen şirketler için kritik bir araç haline geldi.
Örneğin, bir markanın etrafında bulunan bir sosyal harita,
markayla etkileşime giren bir topluluğu göstererek yeni bir pazar ortaya
çıkarabilir, ancak şu anda şirketten ilgi görmemektedir. Tüketici tutumları
hakkında açıklayıcı bilgiler de sağlayabilir; Örneğin, sosyal haritanın bazı
alanları markayla ilgili olumsuz duygular ortaya çıkarabilir. hızlı kredi veren bankalarBu
alanlar duyguların nereden kaynaklandığını ve nasıl yayıldığını göstererek
şirketin itibarını arttırmaya müdahale etmesini sağlar.
İnsanların arkadaşlarıyla, meslektaşlarıyla ve benzer ilgi
alanlarına sahip kişilerle bağlantı kurmasına izin veren sosyal paylaşım
siteleri, sosyal haritalamayı yaygın olarak kullanır. Her kullanıcının, sitenin
özelleştirilmiş içerik sunmak için kullanabileceği bir sosyal haritası vardır.
Site, reklamları, etkinlik duyurularını ve diğer materyalleri bireysel
kullanıcıların tercihleri ve eğilimlerine göre düzenleyebilir. Bu,
reklamverenler arasında çok fazla talep gören bir hizmettir. Hedefli
kampanyalar oluşturma yeteneği, tüketicilerin nispeten düşük maliyetle yanıt
vermesini son derece faydalı ve değerli bir pazarlama aracıdır.
Yorumlar
Yorum Gönder