Ulaşılabilir Bir Nesne Nedir?



Nesne yönelimli programlamada, değişmez bir nesne, oluşturulduktan sonra özellikleri değiştirilemeyen bir nesnedir. Çoğu nesne, aksine, değişebilir nesnelerdir, yani yaratıldıktan sonra özelliklerinin bir kısmı veya tamamı serbestçe kredi kartı başvurusu Worlddeğiştirilebilir. Çeşitli bilgisayar dilleri Java, C ++, erlang, Tcl ve scala gibi değişmez nesneler oluşturma yeteneğine sahiptir.
Bir değişmez nesne, iki yoldan biriyle oluşturulabilir: tanım gereği değişmez veya değişmez olarak değiştirilebilen başka bir nesneyi açıkça bildiren bir sınıf yaratarak. Metodoloji değişmez bir sınıf oluşturmak için bağlı olarak değişir bilgisayar dili kullanılır. Dilden bağımsız olarak, değişmez bir sınıfın kendi içsel verilerini değiştirebilecek bir yöntemle ve içsel verileri değiştirecek şekilde yöntemlerin değiştirilmesinin - yani geçersiz kılınmasının veya aşırı yüklenmenin - hiçbir yolu olmamalıdır. Bu iki yaklaşımın daha karmaşık bir durumudur. Diğer bir deyişle, değiştirilemez bir nesneden başka bir değişmez nesne oluşturmak için, diğer bir deyişle , nesnenin değiştirilemez olarak tanımlanması için genellikle bir anahtar kelime uygulanabilir .
Örnek olarak, Java'daki değişmez nesne oluşturma, "son" anahtar kelimeye büyük ölçüde dayanır. Java'da değişmez bir sınıf yapmanın hızlı bir yolu, sınıfı ve tüm yöntemlerini ve veri üyelerini, finali ilan etmektir. Benzer bir strateji C ++'da "const" anahtar kelimesiyle de kullanılabilir. Ancak, bu yaklaşımlar sınıf içeriğine bağlı olarak en iyileri olmayabilir. Genel olarak, nesneler, iç verilerinin dikkatli bir şekilde bakımıyla genellikle değişmez hale getirilebilir.
Yukarıdaki örnekte olduğu gibi, bir anahtar kelimeyi kullanarak bir değişmez nesne yapmak, genellikle bir sınıfın değişmez olmasını yazmaktan çok daha kolaydır. Bununla birlikte, bu yaklaşımı kullanarak tehlikeleri vardır. Bir immutable nesneyi bu şekilde açık bir şekilde belirlerken, programcının , tüm uygun özelliklerin ve verilerin önce nesneye dahil edildiğinden emin olması önemlidir . Tamamlanmamış bir nesneye cepten kredi kartı başvurusudayanmak, özellikle de önemli bir bilgi parçasını kaçırıyorsa tehlikeli olabilir.
Bir nesne değişebilirse, ancak düzgün bir şekilde oluşturulması için değişmez veriler gerektiriyorsa, değişmez nesne, değiştirilebilen nesne oluşturulmadan önce başlatılmalıdır. Ölümsüz nesneler, veri değerleri veya büyük nesneler olsun, her zaman değişmezdir ve her zaman böyle davranılmalıdır. Genelde, bir değişmez nesne, yaratıldıktan sonra bazen değişebilir hale getirilemez, ancak bazen değişebilir nesneler olarak kopyalanabilirler. Genellikle, değişmez bir nesnenin ve kopyalarının herhangi birinin de değişmez olduğu ve veri veya hafıza problemlerini önleyebildiği varsayılabilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Soket Programlama Nedir?

Program Sayacı Nedir?

Vahşi Batı nedir?