Ulaşılabilir Bir Nesne Nedir?
Nesne yönelimli programlamada, değişmez bir nesne,
oluşturulduktan sonra özellikleri değiştirilemeyen bir nesnedir. Çoğu nesne,
aksine, değişebilir nesnelerdir, yani yaratıldıktan sonra özelliklerinin bir
kısmı veya tamamı serbestçe kredi kartı başvurusu Worlddeğiştirilebilir. Çeşitli bilgisayar dilleri Java, C ++,
erlang, Tcl ve scala gibi değişmez nesneler oluşturma yeteneğine sahiptir.
Bir değişmez nesne, iki yoldan biriyle oluşturulabilir:
tanım gereği değişmez veya değişmez olarak değiştirilebilen başka bir nesneyi
açıkça bildiren bir sınıf yaratarak. Metodoloji değişmez bir sınıf oluşturmak
için bağlı olarak değişir bilgisayar dili kullanılır. Dilden bağımsız olarak,
değişmez bir sınıfın kendi içsel verilerini değiştirebilecek bir yöntemle ve
içsel verileri değiştirecek şekilde yöntemlerin değiştirilmesinin - yani
geçersiz kılınmasının veya aşırı yüklenmenin - hiçbir yolu olmamalıdır. Bu iki
yaklaşımın daha karmaşık bir durumudur. Diğer bir deyişle, değiştirilemez bir
nesneden başka bir değişmez nesne oluşturmak için, diğer bir deyişle , nesnenin
değiştirilemez olarak tanımlanması için genellikle bir anahtar kelime
uygulanabilir .
Örnek olarak, Java'daki değişmez nesne oluşturma,
"son" anahtar kelimeye büyük ölçüde dayanır. Java'da değişmez bir
sınıf yapmanın hızlı bir yolu, sınıfı ve tüm yöntemlerini ve veri üyelerini,
finali ilan etmektir. Benzer bir strateji C ++'da "const" anahtar
kelimesiyle de kullanılabilir. Ancak, bu yaklaşımlar sınıf içeriğine bağlı
olarak en iyileri olmayabilir. Genel olarak, nesneler, iç verilerinin dikkatli
bir şekilde bakımıyla genellikle değişmez hale getirilebilir.
Yukarıdaki örnekte olduğu gibi, bir anahtar kelimeyi
kullanarak bir değişmez nesne yapmak, genellikle bir sınıfın değişmez olmasını
yazmaktan çok daha kolaydır. Bununla birlikte, bu yaklaşımı kullanarak
tehlikeleri vardır. Bir immutable nesneyi bu şekilde açık bir şekilde
belirlerken, programcının , tüm uygun özelliklerin ve verilerin önce nesneye dahil
edildiğinden emin olması önemlidir . Tamamlanmamış bir nesneye cepten kredi kartı başvurusudayanmak,
özellikle de önemli bir bilgi parçasını kaçırıyorsa tehlikeli olabilir.
Bir nesne değişebilirse, ancak düzgün bir şekilde
oluşturulması için değişmez veriler gerektiriyorsa, değişmez nesne,
değiştirilebilen nesne oluşturulmadan önce başlatılmalıdır. Ölümsüz nesneler,
veri değerleri veya büyük nesneler olsun, her zaman değişmezdir ve her zaman
böyle davranılmalıdır. Genelde, bir değişmez nesne, yaratıldıktan sonra bazen
değişebilir hale getirilemez, ancak bazen değişebilir nesneler olarak
kopyalanabilirler. Genellikle, değişmez bir nesnenin ve kopyalarının herhangi
birinin de değişmez olduğu ve veri veya hafıza problemlerini önleyebildiği
varsayılabilir.
Yorumlar
Yorum Gönder